BMI Kalkulačka - Zdravý životní styl

Zdravý životní styl

Jak si zachovat ideální váhu? Jak zajistit, abyste nepřibírali, nebo ještě lépe, aby šla vaše váha dolů? Základem je zdravý životní styl. Ten je možné rozdělit do dvou kategorií. Je to strava a pohyb. Poradíme vám, jak správně svůj život změnit. Nejprve se podívejte, jaké číslo vám ukázala BMI kalkulačka. Poté budete vědět, jak výrazná musí být změna životního stylu.

Stravovací návyky

Prvním krokem ke zdravému životnímu stylu je změna stravování. Nutností je eliminovat jakákoliv nezdravá jídla. Jsou to taková, která obsahují hlavně velké množství tuků. Jde o jídla tučná, ale i na tuku připravovaná. Dále je třeba eliminovat jídla s nadměrným množstvím jednoduchého cukru, ale i soli. Cukr má vliv na přibírání i zdravotní problémy, sůl zase způsobuje nadměrné zadržování vody v těle.

Zajímá Vás, jaký máte BMI index?

Výpočet BMI

Kromě správné skladby jídelníčku myslete i na správné stravovací návyky. I ty jsou důležité, pokud chcete dodržovat zdraví životní styl. Prioritou by měla být pravidelnost konzumace jídla. Klasické 3 chody během dne jsou minulostí. Doplňte je ještě o další dva a denně si dopřejte 5 porcí jídla. A to snídani, dopolední svačinu, oběd, odpolední svačinu a večeři.

Pohybové aktivity

Zdravý životní styl souvisí také s dostatkem pohybu. Ty můžeme rozdělit do dvou kategorií. První pohyb je takzvaný aerobní. Též je označován jako cardio. Cílem je na delší dobu zvýšit tepovou frekvenci vašeho těla. Tím se zrychlí i metabolismus a dochází k nejefektivnějšímu spalování tukových zásob. Druhý pohyb je čistě posilovací. Je zaměřen na namáhání určité svalové partie a vede k nabírání svalové hmoty.

S cvičením souvisí pravidelnost. Pamatujte na to, že lidské tělo potřebuje jak námahu, tak i odpočinek a regeneraci. Také je pro dosažení optimálních výsledků lepší, když budete cvičit hodinu třikrát do týdne, než když jednou týdně budete své tělo trápit po dobu tří hodin. Tělo se snáze dostane do optimální formy ať z hlediska fyzického, tak estetického.