BMI Kalkulačka - Víte, jak se správně vážit?

Víte, jak se správně vážit?

Rozhodli jste se, že něco uděláte se svou váhou? BMI kalkulačka je nástrojem, který vám řekne, do jaké váhové skupiny patříte. Výpočet doporučujeme jako první krok. K němu potřebujete nejenom výšku, ale také svou váhu. Tu většina lidí snažících s zhubnout pravidelně kontroluje. V souvislosti s tím vám poradíme, jak se správě vážit.

Jak často se vážit?

Mnoho lidí dělá při hubnutí chybu v tom, že se váží každý den. A jakmile nevidí jasné výsledky, začnou se znepokojovat. Tento postup můžeme označit za velmi chybný. Důvod je ten. Že lidská váha běžně během dne kolísá a pravidelné denní vážení nemá vypovídající hodnotu. Stačí si dát během dne více nápoje, nejít na toaletu, nebo sníst jídlo o vyšší gramáži a rázem se to podepíše i na hmotnosti těla. Jinak bude vážit v den, kdy jíte jenom zeleninové saláty a jinak v den, kdy máte klasické jídlo.

Kdy se vážit?

V návaznosti na výše uvedené je třeba myslet i na to, že o konkrétní hmotnosti rozhoduje i denní doba, kdy stoupnete na váhu. Rozdíl mezi tím, kdy se zvážíte ráno a následně i večer může být i několik kilogramů. I to je věc zcela běžná a netřeba se znepokojovat.

Na jaké váze se vážit?

Pokud máte váhu klasickou s ručičkovým ukazatelem, je zjištění přesné hodnoty velmi komplikované. Nepřesná kalibrace a špatné přečtené údajů jsou opět důvodem, proč zapsané hodnoty mohou kolísat oběma směry i v rozmezí několika kilogramů.

Co doporučujeme?

Podívejte se, jaký máte BMI index

Výpočet BMI

Jak se správně vážit? Ideální interval je jednou týdně, v rámci kterého by již měly být změny spojené s dietou jasně charakteristické. Týdenní úbytek může být i jeden kilogram, v závislosti na dietním režimu. Dále doporučujeme provádět vážení stále ve stejnou dobu. Ideální čas je ráno. Nejprve probuzení, následně toaleta a poté postavení na váhu. Až následně začněte s pitím nápojů a konzumací snídaně.

Vážení přizpůsobte i stravovací režim předchozí den. Příděl jídla by měl být každý týden podobný. A to s ohledem na jeho typ, stejně jako na jeho množství. To stejné platí o tekutinách. Jedině tak se vám povede pro vážení vytvořit optimální podmínky. A tím přesnější bude i BMI index.