Vysoká váha přináší lidem celou řadu problémů. Nejenom v oblasti jejich krásy, ale také v oblasti zdraví, nebo také v oblasti fyzické kondice. Jak jste na tom právě vy, to vám může pomoci spočítat BMI kalkulačka, která vám také jasně naznačí, že je na místě začít svou váhu aktivně redukovat. Hubnutí se mnohým lidem zná jako něco těžkého, ale pravdou je, že celý postup může být velmi snadná.

Při hubnutí je základem správný dietní program

Je prokázáno, že na hubnutí má velký vliv to, co přesně jíme a v jakém množství. Základem úspěchu by měla být úprava stravy. Zde se není třeba bát výhradně jenom zeleninových salátů, jednotvárnosti nebo hladovění. Potvrzuje to proteinová neboli nízkosacharidová dieta, která mnohým nabízí často větší výběr jídel, než kolik jich jedli dříve. Stačí snížit sacharidy, zvýšit příjem bílkovin a hubnutí jde díky stavu zvanému ketóza samo. Ten stačí udržovat a může klidně trvat týdny, ale i měsíce.

Při hubnutí je důležitý také pohyb

Úpravou jídelníčku dojde při hubnutí k tomu, že naše tělo nebude přijímat látky, které by se ukládaly a po kterých bychom tloustli. Nyní je třeba ještě zajistit, aby se ty současné uložené zásoby spálili. To zajistí jak ketóza, kdy si tělo čerpá energii z tuků, tak to zajistí i náš metabolismus. Ten se dá nakopnout jak různými potravinami, tak ho můžeme nakopnout také sportem. Nejlépe takzvanou kardio neboli aerobní aktivitou.

Ketóza

Hlavní je vytrvat

Hubnutí je obvykle běh na dlouhou trať, a proto je důležité vytrvat. Týdny i měsíce. Je optimální mít reálné cíle, těšit se z výsledků, využívat zvládnutelné dietní plány, stejně jako je na místě hubnout s někým, který bude oporou i motivací vydržet. Jedině tak bude cesta k dokonalé postavě reálná a hlavně, jakmile jí dokážeme dosáhnout, tak nám váha bez problémů vydrží bez nutnosti velkého omezování ve stravě.

Shutterstock.com - Zdravý styl
Jablečná a jiné ovocné diety: Pomůže ovoce ke ztrátě kilogramů?

Jablečná strava je ideální pro lidi, kteří chtějí skončit s pocitem těžkosti v žaludku. Je to způsob, jak očistit trávicí systém a zlepšit jeho fungování. Jablečná strava je nápad, jak stimulovat… Číst článek

Shutterstock.com - Zdraví a srdce
Luštěniny pomáhají při hypertenzi: Jak je připravit?

Opravdu chcete ponechat fazole, hrách, sójové boby, čočku, fazole, zelený hrášek a zelené fazole pouze v rukou veganů a vegetariánů? Milovníci zeleninové kuchyně si rádi vychutnají jejich bohaté… Číst článek

Shutterstock.com - Sacharidy
11 potravin, které byste nikdy neměli jíst k snídani

Mnoho lidí si myslí, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Ve skutečnosti je každé jídlo důležité. Pokud se na to podíváte z hlediska metabolismu, snídaně by vás měla dobře nakopnout – dodat vám… Číst článek

Proteinové koktejly a káva
Pít nebo nepít kávu? Nejdůležitější fakta a mýty o populárním nápoji

Pro mnoho lidí neexistuje úspěšné ráno bez šálku aromatické malé černé kávy. Podle výzkumu nejvíce kávy spotřebují Finové, a to až 66 %. I u nás je tento černý nápoj nedílnou součástí každého dne… Číst článek

Shutterstock.com - zdrave grilování
Rizika grilování. Pozor na kombinace, které jsou toxické pro játra

S blížícím se létem se blíží také doba grilování. Z tohoto důvodu mnoho lidí již vytahuje zaprášené grily a připravuje je na zahájení grilovací sezóny. Grilované pokrmy chutnají výborně, ale nejsou… Číst článek

Mléčná dieta
Kefír je zdravější než přírodní jogurt. Pomáhá střevům a imunitě.

Řadí se doslova k pokladům. Lidé kefír, tento mléčný nápoj, znají už od pradávna. Vrtá vám hlavou, jestli sáhnout po jogurtu, podmáslí nebo kefíru? Vyberte si posledně jmenovaný, je to ta nejlepší… Číst článek

Shutterstock.com
Kdy je nejvhodnější čas k ulehnutí do postele? A jak dlouho spát?

Správná kvalita spánku má přímý dopad nejenom na naši duševní a tělesnou pohodu, ale také na celkové zdraví. V rychlém životním tempu života je mnohdy velmi složité vysledovat nejlepší každodenní… Číst článek

Shutterstock.com - Sauna a wellness
Saunování utuží vaše zdraví

Řada lidí minimálně jednou v životě zavítala do sauny. Většina z nás ale nemá dostatečné informace o tom, jak se saunovat tak, abyste vytěžili maximum z pozitivních účinků podmínek panujících v sauně… Číst článek

Proteinové omelety
Bílek versus žloutek: O cholesterol už dávno nejde

Vejce se stala legendou a někteří lidé dodnes věří, že by měly být pouze okrajovou součástí stravy, právě kvůli vysokému obsahu cholesterolu, zatímco jiní se domnívají, že je klidně můžeme konzumovat… Číst článek

Chcete zhubnout? Vynechejte ze stravy tyto druhy ovoce

Ovoce je velmi důležitým prvkem zdravé a vyvážené stravy. Tvoří bohatý zdroj vitamínů a minerálů nezbytných pro správné fungování těla. Podle některých odborníků ale některé druhy ovoce mohou být… Číst článek

Proteinové polévky
Čtyři polévky, které zasytí a pomohou zhubnout

Polévky by rozhodně měly patřit ke každodenním součástem našeho jídelníčku. Jsou zdravé, zasytí a tvoří správnou volbu, pokud chcete udržet štíhlou linii nebo hubnout. Představujeme vám čtyři… Číst článek

Shutterstock.com
Pomůže spánek během dne k lepší regeneraci a zvýšení koncentrace?

Spánek je nesmírně důležitý pro celkovou regeneraci lidského těla. Nemáte-li dostatek spánku, stáváte se podrážděnými a negativně se to podepisuje na vašem pracovním výkonu. Působí to špatně také na… Číst článek

Načíst další články